Chicha.pl

Inca Kola Peru Lima
#chichaviaja chichablog kultura peru

#Chichaviaja: „Ale na peruwiańskim szlaku”- Lima cz. 2 Inca Cola

Kolejnego dnia umówiłyśmy się na tzw. „FreeToura”. Zwiedziłyśmy zabytkowe centrum Limy. Spróbowałyśmy peruwiańskiej kawy i pisco sour w różnych smakach. Dotarłyśmy do rzeki Rímac. Nie poszłyśmy dalej m.in. dlatego, że przewodnik uprzedzał, by lepiej tam nie iść ze względów bezpieczeństwa. Ten zbiornik wodny oddziela kolonialną architekturę od „slumsów” ze wzgórzem San Cristóbal. Rozpościera się z niego warty zobaczenia widok na całą Limę. Dlatego też niektórzy turyści się tam wybierają.

Słynny, żółty, peruwiański napój czyli Inca Kola

Gdy wracałyśmy natrafiłyśmy na sklepik… i tutaj wkracza tytułowa Inca Kola! 💛 Ten żółty napój, jak wynika z moich rozmów oraz wspólnych posiłków z Peruwiańczykami, jest częstym elementem imprez rodzinnych, domowych czy nawet ważniejszych świąt. Pije się ją do domowych posiłków oraz w restauracjach.Inca Kola sprzedaje się w Peru lepiej niż Coca-Cola, a smakiem wyróżnią ją trawa cytrynowa. Kiedy pierwszy raz jej spróbowałam nie smakowała mi. Nie jestem fanką słodzonych, sztucznych napojów, a taka jest właśnie Inca Kola, jednak… to nie była moja ostatnia butelka wypita podczas tego wyjazdu. Czasami miałam na nią ochotę, napiłam się, po czym żałowałam, a i tak wypijałam ją całą 😆. Inca Kolę znajdziecie na wielu reklamach różnych restauracji. Pojawia się często przy promowaniu Peru. Staje się więc on elementem, który ma się kojarzyć z tym krajem i po który osoby „z zewnątrz” muszą koniecznie sięgnąć i go spróbować. Jest jedną z atrakcji jaką oferuje Peru. W końcu w jego nazwie zawiera się słynne i znane na całym świecie Imperium, które zresztą przez wielu Europejczyków (również wnioskuję to z rozmów z moimi znajomymi) jest wyobrażane jako coś „egzotycznego”, więc wydaje się być idealnym słowem, by promować coś „autentycznego” i lokalnego.Filmik zawiera memy z internetu oraz własne zdjęcia i filmy z Limy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *