
Kultura Chicha, co to takiego?
#peru#kulturaandyjska#culturapopular#chicha#cuy
Przedstawiam Wam pewną świnkę morską, która stała się twarzą reklamy peruwiańskiego banku i spowodowała, że wcześniej niedostrzegana (a nawet pogardzana) w świadomości zbiorowej andyjska kultura ludowa weszła do mainstreamu! Mowa o kulturze Chicha. Ten post najlepiej czytać oglądając załączone do postu video. Niniejsza reklama zawiera dużo kulturowych smaczków związanych z Peru, o których dzisiaj opowiemy!
Kiedy odwiedzamy Peru lub Ekwador w restauracjach możemy zasmakować dania, które nazywa się el cuy, czyli świnka morska. Jedzenie tej potrawy sięga swoją tradycją czasów inkaskich. Temu malutkiemu zwierzęciu przypisywano medyczne i magiczne właściwości. Do tej pory uważa się owy posiłek za niecodzienny i taki, który konsumowany jest w trakcie specjalnych okazji. Jednak nie o śwince morskiej jako daniu chcemy dzisiaj opowiedzieć. Wspomniany gryzoń stał się również reklamową “maskotką” banku BCP i zyskał pseudonim El Cuy Mágico. Zadebiutował około 10 lat temu reklamą rozpoczynającą się od słów “preocuparte no debes” (obawiać się nie musisz). Gdy wspomniana świnka (dzięki której nie trzeba już obawiać się o finanse) wypowiada owe słowa to do naszych uszu dochodzi… rytm muzyki chicha! Zwróćcie też uwagę na plakaty wykonane zgodnie z estetyką Chicha charakteryzującą się mocnymi, kontrastującymi ze sobą, żywymi kolorami… tak jak nasze logo
Cuy Mágico jako influencer:
https://www.youtube.com/watch?v=rPQOURNznqI
O śwince morskiej ciekawie pisze też Iberoameryka:http://iberoameryka.com/…/przyjaciel-na-talerzu-czyli…/
Może Ci się spodobać


Poznaj języki ludów tubylczych w Ameryce Łacińskiej.
10 maja 2020

Kim są Abuelas de Plaza de Mayo?
30 kwietnia 2020
